Načítám...
  Zpět na výpis

Křídlo, klapky, hřeben!

ID produktu: K-KKH

Cena s DPH:
550 Kč
Cena bez DPH:
500 Kč
Dostupnost:
Skladem
Počet:
Ks
Výrobce:
Arnošt Moucha SVĚT KŘÍDEL
Informace o produktu

Křídlo, klapky, hřeben!

 

Letoun MiG-23 je v našem vojenském letectvu ojedinělý zejména svou koncepcí s měnitelnou geometrií křídla, kterou měl jako jediný typ v celé historii československého a posléze českého vojenského letectva. Nestal se však takovou legendou jako podstatně početnější MiGy 21, nebo jen krátce působící MiGy 29 zcela nové koncepce. Přesto stíhací Třiadvacítky představovaly výrazný kvalitativní posun zejména v systému naší protivzdušné obrany. K zařazení prvních stíhacích MiGů 23 do služby u 1. stíhacího leteckého pluku v Českých Budějovicích došlo v roce 1978. Na stejné letiště nastoupil, rok před tím, autor knihy, Stanislav Rogl, na funkci technika a tomuto povolání byl věrný po dvě desetiletí. Téměř celou dobu své vojenské kariéry tak strávil mezi Třiadvacítkami. V době, kdy MiGy 23 byly ještě v činné službě, ale již začalo být patrné, že vojenské letectvo nabírá směr rychlé cesty k ohromné redukci spojené především s neustálým rušením útvarů a techniky, se autor knihy rozhodl seskládat faktická data k jednotlivým letounům a zároveň posbírat nesčetné vzpomínky těch, kteří na Třiadvacítkách sloužili. Ve svém snažení pokračoval i po odchodu do civilu, aby celá kariéra stíhacích MiGů 23 v našem letectvu byla zmapována až do jejich definitivního vyřazení v roce 1998.
Kniha je jedinečná v tom, že ji napsal člověk, který byl „u toho“ a své vyprávění prokládá i dobovými souvislostmi a událostmi, které někdy přímo nesouvisí se službou MiGů 23 v našem letectvu, ale dokonale dokreslují atmosféru tehdejších časů. I když je kniha obsáhlá, zdaleka neobsahuje vše a další vzpomínky doplněné životopisy všech jednotlivých MiGů 23 přinese následující kniha, nazvaná Třiadvacítky.

 

Klikni pro zvětšení

MiG-23ML 2406 a radisté při vykonávání předletové přípravy.

Klikni pro zvětšení

Tak tento fešák na snímku z let 1968-1969 je Václav Vébr, jeden z mých velitelů letky z dob mé služby na MiG-21MF 1979-1984

Klikni pro zvětšení

Letový snímek tohoto MiGu-23MF 3646 pochází z. r.1993 u 1.slp. Avšak 5.12.1986 s tímto stíhacím MiGem dosáhl pilot František Zsoldos u 11.slp v Žatci jubilejního 1000 přistání

Klikni pro zvětšení

Ukázka výzbroje 1.slp a 11.slp na českobudějovickém letišti pro náčelníka štábu amerického letectva 13.10.1993. Od 11.slp se představil vyzbrojený MiG-21MF 5214 a taktéž MiG-29 v letové ukázce.

Klikni pro zvětšení

Náš MiG-23U 7827 připraven 26.11.1993 v Čáslavi na přelet domů po provedené prodlužovaní revizi

Klikni pro zvětšení

Poslední zimní období 1993-1994 pro MiGy-23MF v provozu

Klikni pro zvětšení

Měl jsem v Čáslavi zrovna volno, a tak jsem se pokoušel zachytit přistávající letouny na opačném kurzu přistání od Kutné Hory. MiG-23ML 2423

Klikni pro zvětšení

Realizační team (vlastně jenom polovina) malůvky Večerníčka na MiGu-23U 7827, kterou navrhla Věra Matlachová, manželka našeho kolegy. Zleva „Rejža Robert Gross, Peter Vojtko a Stanislav Rogl

 

Autor:
Stanislav ROGL

 

Formát:
165x235
480 stran
vazba pevná
210 fotografií